čtvrtek 13. září 2012

Knižní zpověď - "Od kolébky do školy"

Tak se mi prostě zalíbil projekt Fanty light , takže sem se rozhodla taky připojit. :)

OD KOLÉBKY DO ŠKOLY

• Jsi knižní tip?
Totálně.. Už hromadu let sebou beru knížky i ven.. Jdu do kina, mam v batohu knížu.. jdu na pivo.. mam v batohu knížku. A když nemám batoh, tak ji prostě jen strčím do zadní kapsy kalhot (ať žijou paperbacky :D )
• A co tvoji rodiče a příbuzní?
Rodiče moc ne.. Táta je spíš přes přírodopisný dokumenty v bedně.. a matka zas přes křížovky. Ale lásku ke čtení mám rozhodně po strejdovi :) S ním toho mám společnýho spoustu..jako jediní z rodiny jsme "noční typy" :-D

• A vrstevníci?
Jak kdo.. Ale ti popravdě moc nečtou.. Až teda na jednoho. Ten je snad víc posedlej než já.. :D Takže se o knížkách vykecáme spolu a neotravuju tak ostatní, co to nezajímá :D

• Vyprávěli ti vaši nebo příbuzní pohádky, když jsi byla malá? Pokud ano, jaké?
Tak asi jo.. Teda babička určitě, doma mi spíš četli. I když.. možná spíš mi vyprávěla o svých zážitcích a dětství, ale určitě nějakou tu pohádku připojila taky.. :)

• Četli ti rodiče nebo příbuzní pohádky, když jsi neuměla číst? Pokud ano, jaké?
Jop.. a Pohádky bratří Grimmů. Tu knížku jsem milovala.

• Uměla jsi již před školní docházkou číst?
Noo.. rozhodně jsem se uměla podepsat... :-D Ale asi jsem něco už i přečetla..

• Jaká byla tvá první (nebo alespoň patřila mezi ně) knížka, kterou jsi přečetla sama?
Sama? Tak to byl určitě Medvídek Pú.

• Bála jsi se některé pohádky?
Jáá se nebojim a nebála jsem se ničeho! :-D 

• Jaká byla tvá nejoblíbenější kniha než jsi šla do školy?
Nejspíš ty pohádky bratří Grimmů...

• Chtěla jsi být nějakou tvojí oblíbenou postavou?
 Krištůfek Robin :-D
• Měla jsi ve škole problémy se čtením?
 Nevím o nich..
• A co tvoji spolužáci?
 Někteří.. Myslím, že i 2 byli dyslektici
• Jakou knihu jsi měla ráda na prvním stupni (do 5. třídy)?
To by mohlo být cokoliv od E. Blytonové a SAMOZŘEJMĚ Děti z Bullerbynu.

• V pubertě se jistě něco změnilo, tak co druhý stupeň 
Hmm.. to jsem hodně četla D. Shana, pak později jsem začla milovat S. Kinga

• A na střední škole, popřípadě vysoké?
Tak to už jsem to totálně zvrhla do detektivek.

• Jak se tvé oblíbené žánry měnily?
Tak jako malá leporela, pohádky, pak jsem hodně četla o zvířatech (doteď mám spoustu encyklopedií), pak jsem četla dobrodružný knížky a skončila jsem na klasikách, detektivkách, severských krimi a fantasy.

• Četli jste si ve škole z čítanek? Do kolikáté třdy?
Jop.. ale jak dlouho.. to fákt netušim.

• Museli jste ve škole mít čtenářské/kulturní deníky? Pokud ano, kdy to začalo a trvá to do teď?
Jop, ale měli jsme ho jen na základce.. a pak na střední, ale až k maturitám.

• Doporučovala vám učitelka nějaké knihy?
Určitě na střední, měli jsme skvělou učitelku :)

• Máš ráda povinnou četbu (musíš je prostě přečíst ať chceš nebo ne)?
No.. když jsem to vůbec sehnala.. tak jsem to vždycky rozečetla. A nepopírám, že něco bylo tak pitomý, že jsem to prostě nedočetla.

• A co taková doporučená (jsou to knihy, ze kterých si můžeš vybrat)?
Tak na střední jsem si vždycky něco vybrala :D

• A učebnice?
No.. na základce jsem měla vždycky všechno.. Na střední se to trochu zvrhlo (a vzhledem k tomu, že sem to do školy od nádra měla dost do kopce a dost daleko..tak kdo by ses ním sakra tahal. Kor v zimě! :D ) Takže je buď brala moje spolusedící (ta byla místní.. :D ) nebo jsem si je prostě nechala v igelitce v šatně. Hlavně němčinu. Ta byla gigantická.

• Jak se k učebnicím chováš?
Valná většina jich je popsaná, pokreslená, podtrhaná, potrhaná... :D

Žádné komentáře:

Okomentovat